The Last of Us Online: Ambiciózní Projekt Zrušen po Třech Letech Vývoje

Po více než třech letech vývoje byla hra The Last of Us Online neočekávaně zrušena. Naughty Dog, renomované herní studio, dnes oznámilo ukončení tohoto ambiciózního projektu. Důvodem je potřeba přeorientování studia na podporu po spuštění a odchod od tradičního zaměření na velkorozpočtové singleplayerové příběhové hry.

V prohlášení Naughty Dog se uvádí: „Obrovský rozsah našich ambicí byl patrný již v náběhu na plnou produkci.“ Realizace hry The Last of Us Online by si vyžádala věnování veškerých zdrojů studia na dlouhodobou podporu obsahu, což by mělo negativní dopad na vývoj budoucích singleplayerových titulů.

Studio stálo před volbou: transformovat se na poskytovatele živých služeb nebo pokračovat ve vývoji příběhových her pro jednoho hráče, což je doména, ve které Naughty Dog exceluje. Rozhodnutí padlo ve prospěch druhé možnosti.

The Last of Us Online měla být původně spuštěna společně s exkluzivní hrou The Last of Us Part 2 pro PS4 v roce 2020. Projekt si měl zachovat oblíbený režim Factions z původní hry. V roce 2022 Neil Druckmann z Naughty Dog poznamenal, že online režim se „vyvinul nad rámec ambicí týmu“.

Připomeňme, že The Last of Us byla původně hra pro PS3 s typickým online režimem pro posílení trvanlivosti singleplayerových her. V roce 2023 se však herní scéna změnila: úspěšné spuštění online hry vyžaduje komplexní plán a velký tým pro udržení pravidelného toku obsahu.

I přes zrušení online projektu, The Last of Us Part I byla vydána pro PC na začátku tohoto roku a plánovaný remaster pro PS5 by mohl naznačovat, že se její pokračování objeví na trhu v blízké budoucnosti.