Vývoj GTA 6: Konečná fáze a návrat do kanceláří

Vývoj šestého dílu série Grand Theft Auto (GTA 6) se nezadržitelně blíží ke svému vrcholu. Po oznámení v prosinci minulého roku, že hra bude dostupná na PlayStation 5 a Xbox Series X/S v roce 2025, se fanoušci a očekávání trhu s videohrami dostávají do varu. S maximálně rokem a půl do oficiálního vydání, možnosti uvedení hry na trh se různí od první poloviny příštího roku až po možný odklad na 2026.

Rockstar Games, vývojář a vydavatel této dlouho očekávané hry, čelí nejen tlaku na dokončení projektu, ale také interním změnám. V reakci na blížící se termín vydání bylo rozhodnuto povolat zaměstnance zpět do kanceláří pro pětidenní pracovní týden, což představuje významnou změnu oproti dosavadní flexibilní pracovní politice.

Tento krok ovšem vyvolal kritiku ze strany Nezávislého odborového svazu pracovníků ve Velké Británii (IWGB), který poukázal na porušení předchozích slibů společnosti týkajících se flexibilitě pracovního prostředí. Odborový svaz zdůrazňuje nedostatečnou komunikaci a ignorování individuálních potřeb zaměstnanců.

Navzdory těmto výzvám je Rockstar pevně odhodlán dodržet svůj závazek a přinést GTA 6 ve slibované kvalitě, což potvrdila i Jenn Kolbe, šéfka publishingu společnosti. Slibuje, že změny ve struktuře práce položí základ pro úspěšné dokončení hry, která má být revolučním příspěvkem do série.

V kontextu těchto událostí zůstává očekávání ohledně GTA 6 nejen vysoké, ale i obestřené otazníky týkajícími se pracovní kultury a způsobu, jakým velké společnosti řeší výzvy moderního pracovního prostředí.