Hell is Us: systémové požadavky, které vzbudí oprávněný strach

Před uvedením na trh 4. září tým pode Rogue Factor odhalil systémové požadavky pro svou připravovanou hru Hell is Us. Zejména u nastavení Ultra na 4K s cílem průměru 30 FPS si vývojáři stanovili jako nezbytnost grafickou kartu RTX 4090 (nebo AMD RX 7900 XTX). Tyto údaje vyvolaly bouřlivé reakce mezi nadšenci, jelikož zahrnují i nevyhnutelné použití upscalingu.

Přehled požadavků

  • Minimální:
    • CPU: Intel Core i7 7700K / AMD Ryzen 3 3300X
    • GPU: Nvidia GTX 1070 / AMD RX 5600 XT
    • Paměť: 16 GB RAM
    • Úložiště: 30 GB na SSD
    • Cíl: 1080 p @ 30 FPS (střední nastavení)
  • Doporučené:
    • CPU: Intel Core i7 11700K / AMD Ryzen 5 7600
    • GPU: Nvidia RTX 2080 Ti / AMD RX 6750 XT
    • Paměť: 16 GB RAM
    • Úložiště: 30 GB na SSD
    • Cíl: 1080 p @ 60 FPS (vysoké nastavení)
  • Vysoké a velmi vysoké nastavení:
    • CPU: Intel Core i7 11700K / AMD Ryzen 5 7600
    • GPU (vysoké): Nvidia RTX 3080 / AMD RX 6800 XT (1440 p @ 60 FPS)
    • GPU (velmi vysoké): Nvidia RTX 3090 / AMD RX 6900 XT (1440 p @ 60 FPS)
    • Paměť: 16 GB RAM
    • Úložiště: 30 GB na SSD
  • Ultra (4K @ 30 FPS):
    • CPU: Intel Core i7 11700K / AMD Ryzen 5 7600
    • GPU: Nvidia RTX 4090 / AMD RX 7900 XTX
    • Paměť: 16 GB RAM
    • Úložiště: 30 GB na SSD

Role upscalingu (TSR, DLSS, XeSS a FSR)

V oficiálním Steam news příspěvku tým upřesnil, jak bude fungovat upscaling. Hra staví na Unreal Engine 5, který využívá vlastní Temporal Super Resolution (TSR).

  • Na nízkých nastaveních dochází k 50 % upscalingu.
  • Na Ultra nastaveních se sníží na 10 % basic upscalingu, ale hra podporuje i DLSS, XeSS a FSR od AMD, pokud hráč chce dosáhnout vyššího výkonu.
    Přesto požadavky uvádějí výhradně TSR, což znamená, že bez silného hardware, konkrétně RTX 4090, je téměř nemožné dosáhnout plynulého běhu ve 4K.

Unreal Engine 5 a nároky na hardware

Unreal Engine 5 je proslulý náročností na grafickou kartu kvůli pokročilým odrazům, osvětlení a detailům prostředí. Hell is Us se snaží oproti předchůdcům studia Rogue Factor (například Mordheim: City of the Damned či Necromunda: Underhive Wars) nabídnout výrazně propracovanější vizuál a efekty. To s sebou nese i potřebu robustního GPU a daleko výkonnějšího procesoru, i když CPU doporučení zůstává stejné pro vyšší nastavení.

Vývojáři radí opatrnost

Autoři zdůrazňují, že jde o ideální konfigurace a „to neznamená, že hru nelze spustit na nižší nastavení“. Chtějí tak předejít případným zklamáním, kdy hráči nasadí nastavení Ultra a očekávají plynulý chod bez výkonné karty. Pro zájemce je k dispozici demo na Steam, kde si lze vyzkoušet, jak si vlastní počítač povede, a případně upravit nastavení či vyčkat na optimalizace.

Co si z toho odnést?

  1. Systemové požadavky Hell is Us jsou jedny z nejnáročnějších letošního roku pro PC hráče.
  2. Pro plnohodnotné 4K hraní je prakticky nutnost Nvidia RTX 4090 nebo ekvivalent od AMD.
  3. Pokud chcete hrát v nižším rozlišení (1080 p či 1440 p), stačí o něco starší high-end karty, ale stále musíte počítat s využitím TSR nebo technologie výrobců, jako je DLSS či FSR, pro dosažení plynulých FPS.
  4. Hráči s „nižší“ střední třídou Ovládnout hru na Ultra je prozatím spíše zbožným přáním – raději počkejte na případné patche, které by mohly optimalizovat engine.

Herní komunita nyní čeká, zda vývojáři nepřijdou s bližšími upřesněními a zda se podaří hru časem lépe optimalizovat. Každopádně pro majitele slabších karet může být čekání na akční slevu či repasy s vylepšeným upscalingem tím nejrozumnějším krokem.